Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24




در روزهای اخیر شاهد بودیم كه بانك مركزی اقدام به انتشار اسامی بدهكاران كلان بانكی کرده است. تعدادی از افراد این لیست 170 نفره بدهكارانی هستند كه به علت شرایط بد اقتصادی و تولید زیانده بدهكار شده اند و در حال حل مشكل خود هستند. اما بخش عمده ای از این لیست را كسانی تشكیل داده اند كه وام های كلان بانكی را با وثایق ناكافی و نامطمئن برای مصارف تجاری و سفته بازی و خرید و فروش ملك دریافت كرده اند.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»؛ این افراد كه به خودی خود برای اقتصاد كشور مضر هستند با استفاده از منابع بانكی كه برای تولید در نظر گرفته شده، اقدام به تحصیل مال نامشروع ثروت کرده و با پول های بادآورده خود به اقتصاد كشور ضربه می زنند.

از مهمترین بدهكاران كلان بانكی می توان به حسین هدایتی دولابی اشاره كرد كه از طریق خرید صوری كارخانجات تولیدی زیان ده و به بهانه تولید اقدام به اخذ وام های چند صد میلیاردی بدون وثایق كافی و نامطمئن کرده است.

هدایتی با سوء استفاده از فساد بانكی در دولت قبل و با عناوینی چونت مشاركت مدنی، تولید، ضمانتنامه، ال سی و مضاربه از بانك های پارسیان، اقتصاد نوین و ملی اقدام به ایجاد یك ثروت كلان كرده است.

وی نه تنها این پولها را وارد سیستم تولید نكرده است بلكه با استفاده از این پولها اقدام به خرید املاك به صورت قسطی كرده است. همچنین با استفاده از تزریق بخشی از این پولها به سیستم ناسالم فوتبال، از خود یك چهره ورزش دوست و فرهنگی ساخته است.

بدهی وی در حال حاضر به فقط بانک پارسیان، 500 میلیارد تومان (5 هزار میلیارد ریال) است.

بخشی از فعالیت های وی در ادامه می آیند:






حسین هدایتی دولابی تا سال 1386 اقدام به خرید ملك از افراد مختلف با شیوه ای خاص می کرد. وی با پرداخت حداكثر 25 درصد از ارزش ملك اقدام به نوشتن مبایعه نامه می کرد و بقیه ارزش ملك را به صورت قسطی و در قالب چك های بلند مدت پرداخت می كرد. وی با نفوذی كه در سیستم بانكی داشت پس از عقد مبایعه نامه بلافاصله آن ملك را در رهن بانك قرار می داد و بر اساس آن وام های ملانی دریافت می كرد.

در واقع هدایتی با جعل عنوان تولید و با ترهین املاكی كه هنوز پول آنها را كامل دریافت نكرده است وام هایی را با بهره های كم دریافت می كرد. از دیگر اقدامات جالب توجه هدایتی فروش مجدد املاك در رهن بانك به افراد غیر می باشد. وی با استفاده از برخی اقدامات، اقدام به فروش این املاك به افراد دیگر می كند و بدون باز پرداخت اقساط، وام های دریافتی را صرف خرید املاك جدید با همین روش و فعالیت های تجاری می كند.



هدایتی با پرداخت نكردن اقساط بانك و پس از سررسید وام با اعمال نفوذ و سایر روش های خود اقدام به عقب انداختن اقدام قانونی بانك ها می كند و از فعالیت بانك در جهت مصادره اموال قبلی خود جلوگیری می كند.

در حال حاضر عمده بدهی های بانكی هدایتی مربوط به بانك پارسیان، اقتصاد نوین و ملی است كه بر طبق اسناد تنها بخشی از بدهی وی به بانك پارسیان بیش از 500 میلیارد تومان( تا تاریخ 31/3/92) می باشد.

در حال حاضر ادارات حقوقی بانك های طلبكار از هدایتی و بعضی از افرادی كه با هدایتی معامله كرده اند از وی شكایت كرده اند.



هدایتی بواسطه این شكایت ها چند بار نیز بازداشت شده است كه هر بار از زندان آزاد شود.

در یكی از این پرونده ها، هدایتی اقدام به خرید پنت هاوس و یك واحد در برج دیپلمات در فرمانیه، دیباجی شمالی خیابان سنبل می كند و بلافاصله آنرا در رهن بانك قرار می دهد و پس از مدتی كه از موعد چك های وی می گذرد و با فشار طلبكاران 2 واحد مسكونی را در نیاوران خیابان بوكان به عنوان بدهی خود به مالك تحویل می دهد. اما هر باز از سند زدن این آپارتمان ها طفره می رود و بدین ترتیب مالك جدید و قدیم و مستاجران را وارد یك چرخه فرسایشی و زیان ده می كند. جالب تر اینكه مالك جدید قبل از اینكه ملك خود را به طور كامل دریافت كند در تاریخ 24/03/91 با اخطاریه هایی از طرف سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مبنی بر بدهی ملك و قیمتگذاری برای مصادره آن روبرو می شود. (اسناد فروش، تعویض و ترهین این املاك موجود می باشد.)

همچنین لیست بعضی از املاك در رهن بانك وی در ادامه آمده است:






حال به جز سئوالات مختلفی که از مسئولین این بانک ها می توان داشت، باید پرسید که چگونه هدایتی كه در حا حاضر ادعای خرید باشگاه های خارجی و تزریق پول به باشگاه پرسپولیس را دارد، ادعا می كند كه پولی برای پرداخت بدهی خود به سیستم بانكی و سایر افراد ندارد؟



آیا ورود وی به چرخه فوتبال كشور در جهت ایجاد یك برند برای جولان دادن بیشتر وی در چرخه بانكی معیوب كه میراث دولت قبل است، است؟

و ده ها سئوال دیگر... 
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24